سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

 

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- نگرشی  به کتاب - فلسفه فرانسه در قرن بیستم-اریک میتویوز  بایدنفس الرحمانی وعقل الرحمانی به درک الرحمانی نایل شود- که عمال مهم ان تزکیه نفس وازاد کردن عقل از بند نفس شیطانی است- وتبلور وجدان که نقش سازندهای درکروفهم دارد- فلسفه نحض برای افراد معقول درهرکجا وهرزمان قابل پذیرفتن است فرا زمانی ومکانی است قران هم  ازفلسفه فلسفه محض کاربرد گرفته است درمورد توحید ومعاد وخلقت  وهم از عقل  خاص مثلا درسوره الکافرون درمسائل ایدولوژی  ولزوم  وجود نبوت  وعلوم غیبی- وهم   علوم تجربی مانند تشکیل  ابر وباران  وگردش شب وروز وهم مسائل اجتماعی  -اعتقادی- چون حج ونماز جماعت وهم فلسفه علم وجودنظم در مخلوقات- وداشتن منطق ریاضی  خاص در مخلوقات  اینجهانی- بهره گرفته است کهکمتر کتابی درجهان چنین  گردهمائی با هدف واحدرا دارا است- وشیوه نگریستن از عرش به فرش واز فرش به عرش است- که عرفا به ان معتقد هستند-  این مجموعه ایات قرانی  انسانهای خاصی را دربر نمیگیرد وفراتراز زمان ومکان ونژآد خاص است همه بشریت رادربر میگیرد وهمه زمانی وهمه مکانی است که   تقلید ازان برای بشر مقدور نیست- لذا قید وبند های فلسفه خاص محصور درقید زمانی ومکانی را رادارانیست- وارد یک حوزه معرفتی میشود که هستی از علت العلل  سرچشمه میگیرد وهستی این جهانی را تبین وتحلیل میکند- ودارای  برهان های واصول پایدار وجاودانه است- واین  برهان ها قابل  درک وفهم وبا ملاک های عقلانی قابل  ارزیابی وراستنمائی است- وفرهنگ خاص خود وتاریخ خاص خودرا تبین میکندومیسازد- تئوری که بیانگر ان است که درک انسان از فلسفهعلم وعلوم تجربی وطبیعی وعلوم ذهنیتی - ودرک عقلانی ومعرفت انسان از جهان پیرامونی ودرونی باید با معرفت شناسی  قرانی یکسان باشد این  درحالیکه در دومسیر ر درحال طی شدن است تحریف بزرگ است - ولی هسته اصلی معرفت  درکلیت اش در درک وفهم علوم قرانی است و علوم بشری چه عقگرا وچه تجربه گرا درحال چرخیدن دور هسته  علوم قرانی است ومیخواهد بهان نزدیک شود- امروزه منطق ریاضی گونه اساس  دانشمندان عقگرا وتجربه گر است وعلوم قرانی هم از این منطق مهندسی الهی را دربردارد  لذا از شک وشکاکیت بری ورها است وعلوم بشری باید خودرا از  منطقه ریاضی گونه ومهندسی غیر شخصی  سود ببرنند که متاسفانه فلسفه را با منطق  مهندسی شده شخصی میخواهند توجیه کند- چون هنوز به اصول پایدار وجاودانه که شاوده خلقت این جهانی ودربر گیرنده ساختار بشری است بی اطلاع هستند-لذا با قونین الهی به دوگانگی میرسند-

 


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3